Orkidé Boll







jaa.. alla älskar väl orkidéer!?
men efter ett tag när dom tappat alla blommor, och bara står där.. undan gömd i ett hörn, lite halvbruna och stjälkarna börjar skrympna ihop.. TA TAG i det..

här kommer ett litet tips jag vet fungerar utmärkt, eftersom jag alltid gör detta med mina egna orkideer så fort dom blir lite fula och tråkig :)

linda in rötterna i mossbollar och spreja med lite vatten.. ha så tills ni själv märker att den mår bättre och plantera därefter om den i bark ! det kan ta allt från 1-10 veckor om de tär så :)

själv tycker jag att det är väldigt dekorativt så ja brukar faktiskt ha så mycket mycket längre än nödvändigt !

Kommentarer
Postat av: anna berger

helt rätt! och som du säger, väldigt snyggt!;)

2010-09-01 @ 18:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0